16 Ağustos 2014 Cumartesi

ADEM AKÇAYAYA

Prof. Dr. Adem AKÇAKAYA


1966 yılında Kayseri Bünyan ilçesi Akmescit kasabasında doğdu. Babası, Akmescit ( Zerezek ) Kasabasından Asık Yanık Umman olarak bilinen Ömer Akçakaya’dır.  İlkokulu Akmescit’te  okuduktan sonra, ortaokulu Ankara, Liseyi İstanbul Şehremini Lisesinde bitirdi.

1990 yılında Cerrahpaşa Tıp Fakültesinden mezun olduktan sonra Vakıf Gureba Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Genel Cerrahi ihtisasını yaptı. İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesinde Endoskopi ve ERCP eğitimi aldı. Yine Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde Bioistatistik ve Demografi Yüksek lisans, Beykent Üniversitesi Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi alanında yüksek lisans, Erasmus Üniversitesinde laparoskopik canlı böbrek nakli kursu, Yale Üniversitesinde transplantasyon merkezinde transplantasyon eğitimi, Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde böbrek transplantasyonu eğitimi, Mayo Klinikte endosonografi eğitimlerimi tamamladı.

2005 yılında Vakıf Gureba Eğitim ve Araştırma hastanesinde başasistanlık, 2007 yılında Genel Cerrahi Doçenti oldu. 2008 yılında Şişli Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesinde genel cerrahi klinik şefliği yaptı. 2009 -2010 yılları arasında  Vakıf Gureba Eğitim ve Araştırma Hastanesinde 1.Genel Cerrahi Klinik Şefliği yaptı. 2003-2005 yılları arasında Vakıf Gureba EAH başhekim yardımcılığı, 2005-2008 yılları arasında  Eğitimden Sorumlu İstanbul İl sağlık müdür yardımcılığı görevlerinde bulundu. 2008'de Okmeydanı Eğitim ve Araştırma hastanesi başhekimliği yaptı. Aynı zamanda Şişli Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi 2.genel cerrahi klinik şefliği görevini de yürüttü. 2012 yılından itibaren Bezmialem Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalında Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır.

Uluslar arası hakemli dergilerde birçok makalesi ve uluslararası  bilimsel toplantılarda ve kitaplarda sunduğu bildirileri vardır.  Ayrıca Birçok bilimsel kurumlarda üyelikleri bulunmaktadır.

Hiç yorum yok: