12 Mart 2014 Çarşamba

AHMET KAYASANDIK

Ahmet Kayasandık

18.01.1964’te Bünyan ‘da doğdu. 1986’da Atatürk Üniversitesi K. Karabekir Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirdi. Mezun olduktan sonra 1997 yılı sonuna kadar birkaç ilde Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği yaptı. Bu görevini 1986- 1990 yılları arasında Erzurum Uzundere Lisesi, 1990 – 1992 yılları arasında Pınarbaşı Lisesi, 1991 – 1992 yılları arasında Aybastı İHL (Asteğmen Öğretmen Olarak), 1992 – 1997 yılları arasında Kayseri Mehmet Akif Ersoy Lisesi ve 1997- 1998 yılları arasında Özel dershanede icra etti.  1993-1996 yılları arasında Türkmenistan’da Türkiye Türkçesi Eğitim Öğretim Merkezinde müdürlük yaptı.
 Yüksek lisansını Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde 1998’de tamamladı. 1998 Haziranında Selçuk Üniversitesinde Türk Dili Okutmanlığı görevine başladı. 2000 – 2003 yılları arasında Selçuk Üniversitesi Türk Dili Koordinatörlüğü görevini yürüttü. 2009 yılında bu üniversitede doktorasını tamamlayan Kayasandık,  2014 yılına kadar bu üniversitenin Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulunda öğretim görevlisi olarak ders verdi. 2014 yılında Abdullah Gül Üniversitesinde Türk Dili Okutmanı olarak göreve başladı. Halen bu üniversitede görevine devam etmektedir.
Türkiye Türkçesi Grameri, Eski Anadolu Türkçesi, Türkmen Türkçesi, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Uzaktan Öğretim, Türkçe Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı ve Eğitim Yazılımları konularında araştırmaları olmuştur. Bu araştırmalarını çeşitli kitaplarda ve dergilerde yayınladı.
Evli ve iki çocuk babasıdır.
Eserleri:
 * Âdâb-ı Makâl (Metin – Dil Özellikleri – Dizin), Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, 2009 (Doktora Tezi)
*Türkiye Türkçesinde Cümle Yapısı, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri, 1998 (Yüksek Lisans Tezi)
*Üniversiteler İçin Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri (Y.Karasoy, O.Yavuz, B.Direkci İle birlikte) Konya, 2013.
* Âdâb-ı Makâl (Metin-Dil Özellikleri-Dizin), Konya, 2011.
*Konuşma Adabı, İstanbul, 2012.
*Yazılı ve Sözlü Anlatım  (Ortak yayın), Ankara, 2012.
*Türk Dili – Dil ve Anlatım (Ortak yayın), Konya, 2013.

Hiç yorum yok: