25 Şubat 2019 Pazartesi

MEHMET DURDU KARSLI (1962 - )



08.10.1962 yılında Bünyan Sıvgın Köyünde doğmuştur. Öğretim üyesi, eğitim bilimci Sıvgın Köyü İlkokulunu (1972), Kadı Burhanettin Ortaokulunu (1975) ve Kayseri Teknik Lisesini bitirdi (1979). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bölümü’nden mezun oldu (1985).

1987 yılında Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde araştırma görevlisi oldu. Yüksek lisans ve doktorasını 1990 ve 1994 yıllarında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı’nda tamamladı. Bu arada Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’ne öğretim görevlisi olarak geçti (1993). Doktora sonrası aynı yerde yrd. doç. kadrosunda öğretim üyesi oldu (1994). Yine aynı bölümde doç. oldu (1997). Daha sonra sırayla Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesinde (1999), Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde (2001) ve Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinde (2002) öğretim üyeliği yaptı. 2003-2008 yılları arasında Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesinde prof. unvanıyla çalıştı ve ardından Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesine geçti (2008- 2012). Hâlen Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümünde görev yapmaktadır.

Bulunduğu yerlerde yönetim kurulu üyesi, bölüm başkanı, yüksek okul müdürü, dekan yardımcısı, fakülte dekanı ve rektör yardımcısı olarak idari görevler üstlendi. Çeşitli bilimsel süreli yayınlarda editör ve hakem olarak görev almaktadır.

Eserleri: Yönetsel Etkililik (2004); Öğretmenlik Mesleğine Giriş (2005); Sınıf Yönetimi (bölüm yazarı) (2004); Etkili Okul Yöneticiliği (2006); Eğitim Bilimlerine Giriş (2007); İlköğretimde Sınıf Yönetimi (2009); Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme (bölüm yazarı) (2011); Davranış Bilimleri (bölüm yazarı) 2013.

Mehmet Durdu Karslı Evli olup 2 çocuk babasıdır.

Kaynak Kayseri Büyükşehir Belediyesi Kayseri Ansiklopedisi

Hiç yorum yok: