16 Şubat 2016 Salı

FATİH MEHMET ÇAKMAK


FATİH MEHMET ÇAKMAK  (1956-    )

1956 yılının güzel bir Eylül gününde Hacı Mehmet ve Şerife çiftinin üçüncü çocukları olarak dünyaya merhaba demişim. Bünyan Atatürk İlkokulunda başlayan öğrenim serüvenim, 1967 yılında, kendini bir denesin diye düşünen babamın girişimiyle Pazarören Mimarsinan İlköğretmen Lisesiyle devam eder. 1974 yılında sınıf öğretmeni olarak Sivas- Şarkışla- Sarıçiçek köyündeki öğretmenliğim, Balıkesir Necati Eğitim Enstitüsü Türkçe bölümünü kazanmamla bir haftada biter. 1977’de Bingöl İmam Hatip Lisesi ile başlayan Türkçe öğretmenliğim 1980’de kısa bir dönem Pazarören Mimarsinan Öğretmen Lisesi ile devam etse de asıl etkinliğini Bünyan Lisesinde gösterir.

1980-1993 yılları arasında iyi bir kadro içerisinde yer alarak, on yılı idareci olarak geçen bu dönemde önemli başarılar yaşarız. 1983’te sınıf öğretmeni olan eşim Aysun Cengiz’le evlenerek mutluluğa adım atarken Bünyanlı lığımı da pekiştiririm. (1) 1993-1997 yılları arasında Kayseri Melikgazi Lisesinde Edebiyat öğretmenliği yaparken rahmetli Ali Osman Kaşıkçı öğretmenimin tavsiyesiyle hafta sonlarında bir dershanede de derslere girdim. Kayseri Valiliğinin uyarısı üzerine dershanedeki çalışmayı sonlandırmama rağmen açılan soruşturmada “bir zamanlar çalıştım” ifadesi kullandığımdan, yalan söyleyemediğimden, Kayseri Milli Eğitim Müdürlüğünün kararıyla Bünyan’da eksik kalan eğitim çalışmamı tamamlamak üzere görevlendirildim. 1997-1998 öğretim yılında Bünyan Anadolu Lisesinde, 1998-1999 öğretim yılında da Fatih İlköğretim Okulunda çalıştıktan sonra isteğim üzerine Kayseri Erbosan İlköğretim Okuluna naklen atandım. 2002’de hizmette 25 yılı tamamlayarak emekli oldum. Yedi öğretim yılı da özel öğretim kurumlarında (dershanelerde) çalıştıktan sonra eğitim öğretim işine nokta koydum.

Mutlu evliliğimizin ürünleri Ayşen (eczacı), Gülşen (uzman diş hekimi), Mehmet (Ankara Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliğinde öğrenci) tir.

(1)    1990-1991 Öğretim yılında Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Lisans Tamamlama Programı Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldum.

Fatih Mehmet ÇAKMAK

Hiç yorum yok: