16 Mart 2016 Çarşamba

MEHMET BATUR


1909 doğumlu olup Vodinalı Merhum Hasan –Fevzi Hocanın oğludur. Bünyan'ı yurt edinmiş İlk tahsilini Bünyan ve orta tahsilini Kayseri’de yaparak İzmir Muallim Mektebinden mezun olmuştur.  Arkadaşları arasında Şair olarak Çağrılan Mehmet Batur 1937 de “Bir Yola Gidiyorum” adlı ilk şiir kitabını bastırmıştır. Bu tarihten sonra şiirle meşgul görülmektedir.

Bir Yola Gidiyorum (1937)

Her gün böyle gâh sağa,
Gâh sola gidiyorum
Ağlamaktan boğula,
Boğula gidiyorum.   

Alnım güneşlerden ak
Yıldızlara bakarak
Onlardan daha ırak
Bir yola gidiyorum.

Gurbet (1934)

İçimde bir derin ıztırap kanar,
Günlerim neş’esiz ve renksiz geçer.
Hislerim buz gibi ruhumda donar,
Geceler bir kâbus yüküyle çöker

Bilmesin gurbeti düşmanım bile
Düşmesin kimseler bu ateş sele
Kederler el ele vermiş silsile
İnsanlar, riyakâr şeytana benzer.


Kayn.: Hamdi Üçok, Çağlayanlar Beldesi Bünyan, 1953 Kayseri

Hiç yorum yok: