20 Ocak 2016 Çarşamba

ALİ CENGİZ


ALİ CENGİZ
1957 yılında Bünyan’da doğdu. Hadi ve Fatma cengiz çiftinin çocukları olan Ali Cengiz 1964 yılında Namık Kemal İlkokulunda okul hayatına başladı. 1972 yılında Bünyan Ortaokulu’na başlayan Cengiz, 1975 yılında Bünyan lisesi ile tanıştı.  Liseye başlamadan önce 1974 yılında Büyük Ülkü-Ülkücü Gençlik Derneklerinde yönetim kurulu üyeliğine başlayan Cengiz, bu görevi 1977 yılına kadar yürüttü. 1978 yılında Erciyes Üniversitesi Kayseri Meslek Yüksekokulu Elektrik Makinaları bölümüne başladı.  Bu okulda okurken bu okulun Öğrenci Cemiyeti Başkan Yardımcılığını yaptı.  1978-1980 yılları arasında Bünyan Ülkücü Gençlik Derneği Yönetim Kurulu Üyeliği ve Başkanlığı görevlerini yürüttü. Meslek   mezun olduktan sonra 1981 yılında 4 ay kısa dönem olarak askerlik vazifesini yaptı.

Askerlik dönüşü baba mesleği olan ticaret işine başladı. 1982 yılında Fatma cengiz ile evlendi.  1982 – 1985 yılları arasında Bünyan Basketbol İlçe Temsilciliği görevini yürüttü. 1984 -1985 yılları arasında Merhum Osman Uslu ile birlikte Bünyan Kültür Ve Turizm Derneğini kuran Cengiz, kurucu üyesi olduğu derneğin Başkan yardımcılığı görevini 1990 yılına kadar yürüttükten sonra 1990 yılında derneğin başkanlığına geçti. Derneğin çatısı altında Seyit Burhanettin Akbaş’ında girişimleri ile 13 sayı halinde Bünyan Kültürü Dergisini çıkarttılar.

Ali Cengiz kültürel faaliyetlerin yanı sıra siyasal faaliyetlerde de bulunmuş 1986 yılından 1988 yılına kadar Anavatan Partisi Bünyan İlçe Yönetim Kurulu Üyeliğini yapmıştır. 1994-2004 yılları arasında Bünyan Meslek Yüksekokulu Yaptırma ve Yaşatma Derneği kurucu üyeliği ve yönetim kurulu üyeliği yapmıştır. 1994-1999 yılları arasında MHP Bünyan İlçe Yönetim Kurulu Üyeliği ve Belediye Meclis Üyeliği görevini yürütmüştür. 1995'de Bünyan'ın ilk radyolarından Çağrı Radyo yönetim kurulu üyesi olan Cengiz, 2002 yılında Ak Parti Bünyan İlçe Teşkilatı Kurucu Üyeliği ve Yönetim Kurulu Üyeliği görevini üstlenmiştir.
Halen Türkiye Kızılay Derneği Bünyan Şubesi Yönetim Kurulu Üyeliği ve İlçe Başkan Yardımcılığı görevini yürüten Ali Cengiz’in Bünyan Fıkraları üzerine büyük bir araştırması ve arşivi vardır.

Ali Cengiz, Hadi ve Hande isminde iki çocuk babasıdır.

Hasan Yüksel  

Hiç yorum yok: