22 Nisan 2007 Pazar

HASAN YÜKSEL' E AİT ŞİİRLER

BANA SOR
Taştan yürekli mi sanırsın beni, 
Vurma yerden yere, gel de bana sor. 
Gama kedere salarsın yar beni, 
Gözümden akanı, bir de bana sor. 

 Yoluna serdiğim gonca gülleri 
Uğruna döktüğüm tatlı dilleri 
Tutabilmek için güzel elleri 
Neler çektiğimi, bir de bana sor.

 Bin bir engel aşıp yorulduğumu 
Yar kendime nasıl darıldığımı 
Deli gibi sana vurulduğumu 
Başkasına değil, bir de bana sor. 

 Uğruna harcanan onca yılları 
Biçare dolandım bunca illeri
 Dağlara yaslanıp giden yolları
 Nasıl aştığımı, bir de bana sor.

 Herkes tarafından sevdam bilindi 
Gözlerimden yar cemalin silindi
 Yüreğim sözünle nasıl delindi 
Çektiğim acıyı, bir de bana sor.

 Yüksel der Allah’tan tek dir dileğim 
Son nefeste senin olsun yüreğim 
Izdırap mı verdim sana bileyim 
Ölmeden ne olur, bir de bana sor.


AĞLAR GEZERİM
Sensiz şu dünyada, sefan sürmedim
Bir gün olsun yar mah yüzün görmedim
Yar koynundan gonca gülün dermedim
Hasretinden yanar, ağlar gezerim

Aylar yıllar geçti, gene dönmedin
Saçlarıma aklar düştü görmedin
Bir gün olsun sorup, haber vermedin
Ben derdime yanar, ağlar gezerim

Özledim, gözlerim yollarda kaldı
Deli gönül yandı, hayale daldı
Dön artık diyerek, haberler saldı
Ben derdime çağlar, ağlar gezerim

Gül bülbüle hasret, ben ise yare
Ölümden başka yok, derdime çare
Yüksel’ in yüreği, bak pare pare
Bana düştü hicran, ağlar gezerim.

Hasan Yüksel
Kayıt Tarihi : 26.8.2008 00:04:00


ÜLKEMİN KANINI EMEN SÜLÜKLER
Yıllarca yediler doymadılar ki
Ülkemin kanını, emen sülükler
Geleceğe eser koymadılar ki
Ülkemin kanını, emen sülükler

Halka inat, dokuz canlı kediler
Bizden daha iyi, var mı dediler
Ne varsa her şeyi çalıp yediler
Ülkemin kanını, emen sülükler

Kırmızı çizgiye sünger çektiler
Özgür halklar deyip, tohum ektiler
Barzani itini, bekçi diktiler
Ülkemin kanını, emen sülükler

Her karış toprağı satın aldılar
Bizimkiler bundan memnun kaldılar
Papaz için ferman bile saldılar
Ülkemin kanını, emen sülükler

Çuvaldız misali batar sözleri
Hiç kızarmaz tükrük dolu yüzleri
Paradan başkasın, görmez gözleri
Ülkemin kanını, emen sülükler

Düşmanla birlikte kumpas kurdular
İdealimiz BOP deyip durdular
AB ile eşlik edip vurdular
Ülkemin kanını, emen sülükler

Satılmış medyayla pislik döktüler
Askerlere hain deyip çöktüler
Önlerinde duran seti söktüler
Ülkemin kanını, emen sülükler

Yok edemediler bizi her asır
Hainler ayağa serilmiş hasır
Dolar ile etmek isterler esir
Ülkemin kanını, emen sülükler

Yüksel der; korktular, Türk’ün adından
Okkalı yediği her tokadından
Anlamadı ki bir türlü tadından
Ülkemin kanını, emen sülükler.

DOST YÜREKLERDEN TAŞANLAR:

Onlar sanır ki Türk halkı uyur
Halk olan uyumaz vatanını korur.
İç düşman dıştakinden beter kudurur
Ülkemin kanını emen sülükler ...Muzaffer Çalışkan.

Karış karış bu vatanı sattılar.
Yan gelipde bir köşede yattılar.
Üçü beşi bol keseden attılar.
Ülkemin kanını emen silikler.

Kandırdılar Allah ile kulları.
Çıkara bağlandı bütün yolları.
Allahı zikreden yalan dilleri.
Ülkemin kanını emen silikler.

Haksızlıkla vurğun oldu dizboyu.
Bilmemki hangisi yezidin soyu.
Satlığamı çıktı fıratın suyu.
Ülkemin kanını emen silikler.

Alkış tutulurmu böyle talana.
Allah diye sarıldılar yalana.
Deniz fenerinden çalan çalana
Ülkemin kanını emen silikler.

Korhani dayanmaz yağmaya özün.
Tutuşmaz alevin buz tutmuş közün.
Yalvarsan yakarsan geçermi sözün.
Ülkemin kanını emen silikler........................Aşık Korhani

Hasan Yüksel
Kayıt Tarihi : 17.8.2008 14:37:00


HAZAN GÜLÜM
Turnalara sordum haber gelmedi
Sensiz kalmak şimdi, zor hazan gülüm
Hayallere daldım o da yetmedi
Yüreğimde ateş var hazan gülüm

Varlığın olmuştu bana hediye
Bırakıp ta gittin söyle ne diye
Ağladım günlerce dönersin diye
Bura oldu bana, dar hazan gülüm

Götürmüyor beni, sana şu yollar
Felek pusu kurmuş, ölümüm kollar
Musalla taşında, bekliyor sallar
Kırıldı ümidim, sar hazan gülüm

Yaz da buldum izin, kaybettim güzün
Gözümün önünden gitmiyor yüzün
Sensizlik içimde oldu bir hüzün
Yazlarıma yağdı, kar hazan gülüm

Hüzünler yürekte sel olur akar
Yüksel sabah akşam yoluna bakar
Ayrılık hasreti içimi yakar
Kış günü yüreğim, har hazan gülüm.

Hasan Yüksel
Kayıt Tarihi : 21.12.2008 16:03:00

Hiç yorum yok: