3 Ocak 2017 Salı

MUAMMER ŞAHİN (1952 - )



1952 yılında, Necmettin ve Fatma Şahin çiftinin yedi kardeşten ikincisi olarak Akmescit’te (Zerezek)  dünyaya geldi. 1959 yılında ilkokula Akmesçit kasabasında başlayan Şahin, ilkokulu bitirdikten sonra 1964 yılında Pazarören Mimarsinan Öğretmen Okulunun sınavlarını kazanarak yatılı olarak burada okumaya hak kazandı.

Muammer şahin için burada yeni bir dönem başlamıştır. İlkokul öğretmeni olmak için başladığı bu okulda bir insanın hayatı boyunca öğrenebileceği birçok şeyi de öğrenmiştir.  Okulda aldığı eğitim % 50 örgün eğitim, % 50 uygulamalı eğitim olmak üzere tayin edileceği köy okullarında hem öğrenci okutmak, hem de köylülere temel tarım tekniklerini öğretecek şekildeydi. Okulda bir yandan örgün eğitim görürken bir yandan uygulamalı eğitimlerde okulun tarım arazilerinde çiftçilik, bağcılık, arıcılık, besi hayvancılığı ve inşaat üzerine dahi dersler aldı. Buradan 1969 -1970 öğretim döneminde mezun olan Şahin, mezuniyetle birlikte öğretmenliğe hak kazandı. Öğretmen olduktan hemen sonra 1970’te hayatını Bünyan’ın Karadayı Köyü’nden Nadiye hanımla birleştirdi.

1 Temmuz 1970 yılında Develi’nin Havadan köyünde ilk görevine başladı.  İki ay burada görev yaptıktan sonra buradan Tomarza’nın Kızılören köyüne tayin oldu. Şahin, 1973 yılında askerlik görevine de o dönem çıkan bir yasa ile tayin olduğu bu okulda başladı. O dönemde devlet okullarda çok fazla sayıda olan öğretmen açığını kapatmak için çıkarttığı yasa ile öğretmenlerin askerlik görevlerini öğretmen olarak yürütmesi kararını almıştı. Muammer  Şahin Kızılörende başladığı er öğretmenlik görevini 1973 yılının Eylül ayında doğup büyüdüğü Zerezek’te, okuduğu okula devam ettirdi. 1974’te askerlik görevini tamamladıktan sonra yine bu okulda öğretmenlik görevini devam ettirdi. Kendi okuduğu bu okulda büyük bir özveriyle çalışan Şahin birçok öğrenci okuttu ve mezun etti. Okuttuğu öğrencileri arasında önemli yerlere gelmiş, mimar, doktor, öğretmen, imam gibi bir çok öğrencileri vardır.  (Mezun ettiği öğrencileri arasından Prof. Dr. Adem Akçakaya’nın (köyün ilk Profesörü) daha önce biyografisini yayınlamıştık).

1977 yılında aynı okulda Müstakil Okul Müdürlüğü görevine getirildi. Müdür olduktan sonra, yönetimindeki okulda, 12 öğretmenle birlikte Bünyan ve Kayseri genelinde başarıdan başarıya koştu. Gelen müfettişler, ilçe kaymakamları, İl Milli Eğitim Müdür ve Müdür yardımcıları tarafından Teşekkür ve takdir belgeleriyle onurlandırıldı.  Hatta zamanın Milli Eğitim Bakanı Hasan Sağlam tarafından da başarı belgesiyle onurlandırıldı.  Yine bakanlığın İlköğretim Genel Müdürü olan Ekrem Yangın tarafında da Aylıkla Ödüllendirme ile ödüllendirildi.

Şahin, Akmescit (Zerezek)’ teki bu başarılarından dolayı 1983 yılının Nisan ayında yapılan puanlama ile en yüksek puanı alarak, Kayseri Milli Eğitim Müdürlüğü’ne İlköğretim Müdürü olarak tayin edildi.  Kayseri merkez ile Hacılar ve Talas’taki bütün ilkokulların sorumlu olan Şahin bu görevi 1985 yılına kadar yürüttü. 1985 yılında Anavatan Partisi iktidarında Milli Eğitim Bakanı Vehbi Dinçerler tarafından İlköğretim Müdürlükleri kaldırıldı. Yüksekokul mezunu olan İlköğretim müdürleri İl Milli Eğitimlerine direkt Şube Müdürü olarak verildi. Şahin ise aynı tarihlerde ön lisans öğrencisi olduğu için şube müdürü olma imkânından faydalanamadı. Kayseri merkezde bulunan Şükrü Malaz İlkokulu’na müdür olarak tayin edildi. 1986 yılının Şubat ayında bu okulda göreve başladı. Çok iyi bir öğretmen kadrosu ile başarılı hizmetlerde bulundu.  O dönemde Anadolu Liselerine beşinci sınıftan sonra sınavla giriliyordu. Müdürlük yaptığı okuldan da önemli isimler Anadolu liselerine girebilmeyi başarmıştır. Bu öğrencilerden biri o zamanki sınavlarda Türkiye üçüncüsü olan ve şu anda büyük bir iş adamı olup Kayseri Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekilliği ile Kayserispor Asbaşkan Vekilliği yapan Oğuz Ortaköylüoğlu’dur.

Muammer Şahin 1992 yılında DYP-SHP iktidar ortaklığı döneminde kendisinin hiçbir isteği ve talebi olmadan DYP’nin mevcut İl Yönetim Kurulu’nun talebiyle Kocasinan Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bakanlık onayı ile İlçe Milli Eğitim Müdürü olarak tayin edildi. Burada çok iyi bir idareci kadrosu ile Kayseri Milli Eğitimine önemli hizmetleri oldu. Şahin 1996 yılına kadar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü görevini yürüttükten sonra 1996 yılının 16 Eylül’ünde emekli oldu.  Emekli olduktan sonra çocuklarının kurmuş olduğu Şahin Yayın Dağıtım Ltd. Şti. olarak faaliyet gösterdikleri iş kolunun hissedarlarından oldu.  

1999 yılında DYP’de İl Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev aldı. 2003 yılında yine DYP’de Teşkilat Başkanı olarak görevlerde bulundu.  Doğup büyüdüğü köyünün aşığı olan Muammer Şahin, çevresinde ve Kayseri’de sevilip sayılan Dr. Mustafa Akçakaya gibi kendisi de yazlığını köyüne yaptırmış olup önemli zamanlarını burada geçirmektedir.   Muammer Şahin emekli olup öğretmenliği bırakmış olmasına rağmen, halen çalışan bir öğretmen gibi öğrencileri ile irtibatını kesmediği, onlarla sürekli görüştüğü gibi kendisini yetiştiren ve halen hayatta olan öğretmenini unutmamıştır.  Pınarbaşı Sıradan Köyü’nde (Oğuzlar) olan öğretmeni Ömer Karakaya’yı ara sıra ziyaret etmekte ve görüşmektedir ve bu konuda öğrencilerine örnek teşkil etmektedir.

Muammer Şahin’in üç çocuk sahibidir. Evlatlarının her biri bir yerlere gelmişlerdir.  Büyük oğlu Yücel Şahin, Kayserispor Asbaşkanlığı yapmış olup Şahika Turizm olarak hizmet veren Turizm Şirketi’nin ortaklarından olup burada Genel Müdürdür.  İkinci oğlu Yüksel Şahin, Şahin Yayın Dağıtım şirketi’nin işlerini yürütmektedir. Üçüncü oğlu Ersin Şahin Tıp doktoru olup Develi İlçesinde Aile Doktorluğu yapmaktadır.


Hasan Yüksel.  

Hiç yorum yok: