11 Şubat 2017 Cumartesi

MUSTAFA AYER (1955 - )


Kasap  Cemal Ayer ve  Nimet Ayer’in dördüncü evlatları olarak 1955 yılında Bünyan’ da dünyaya geldi.1962 yılında Namık Kemal İlköğretim Okulu'nda ilk eğitimine başladı 1967 yılında burayı tamamladı. Yine aynı yıl  Bünyan Ortaokuluna başladı.1969 yılında buradan mezun olan Ayer, aynı yıl Bünyan Lisesi'ne devam etti. 1973 yılında da Bünyan Lisesinden mezun oldu

Bünyan Lisesi'nden mezun olduktan sonra eğitimine bir yıl ara veren Ayer, 1974 yılında Erzurum Kazım Karabekir Eğitim Enstitüsü'nü kazandı. Kendisi gibi Bünyanlı olan ve Erzurum’da  okuyan hemşerileri ile aldığı zorlu bir eğitimden sonra 1977 yılında buradan mezun oldu. Erzurum'dan döndükten sonra devlet tarafından atama yapılmadan Abdullah Karabulut’un ricasıyla  Bünyan  Lisesi'nde ücretli eğitime başladı. Aynı yıl içerisinde Naci Özsoy’un kızı Nuran hanımla hayatını birleştirdi.  Bünyan Lisesinde eğitim verdiği dönemde çıkan bir kararname ile aslen öğretmen olarak atandı. 1981 yılında kısa dönem olarak askerlik hizmetini Tuzla Piyade Okulu’nda yaptı. Askerlik öncesi ve sonrası olmak üzere  8 yıl Bünyan Lisesi’nde matematik derslerine girdi. 1986 yılında  Bünyan ilçe Milli Eğitim Şube Müdürlüğü'ne atandı. 2000 yılına kadar özverili bir çalışma ile Bünyan Milli Eğitimine  hizmet ettikten sonra müdürlükten istifa etti.

Mustafa Ayer Şube Müdürlüğü'nden hemen sonra Namık Kemal İlköğretim Okulu'na müdür olarak tayin edildi. 2008 yılına kadar Namık Kemal İlköğretim Okulu'nda hizmet  verdikten sonra buradan emekli oldu. Mustafa Ayer çalışma hayatı boyunca, bir yandan eğitimle uğraşırken bir yandan da  meslektaşlarının sorunlarıyla uğraştı. Bu amaçla 1978 yılında  Ülkü Bir Öğretmenler Sendikası'nın ikinci başkanlığını da yaptı. Yine Milli Eğitim Şube Müdürü  iken  Bünyan’a Endüstri Meslek Lisesi'nin açılması için çok uğraştı. Naci Baydemir İmam Hatip Lisesi'nin  arsasının bağışlanmasında  aktif görev aldı.

Mustafa Ayer, Oğuzhan (İstanbul Metrosunda Mekanik Tekniker) ve Alper (Öğretmen) adında iki evlat sahibidir.

Hasan Yüksel

Hiç yorum yok: