4 Nisan 2019 Perşembe

HAYRETTİN TOKBAY (1954 – 2013)



Hayrettin Tokbay 1954 yılında Ethem ve Elmas çiftinin çocukları olarak Bünyan Akmescit (Zerezek)’te  dünyaya geldi. İlk ve orta öğrenimini Bünyan Akmescit’te tamamlayarak, 1970 yılında Pazarören Öğretmen Okul’na girdi, 1974 yılında mezun oldu. Mezun olduktan sonra 1974 yılında sınıf öğretmeni olarak ilk görev yeri olan Sivas Nallı İlkokulu’nda göreve başladı. 1979 – 1983 yılları arasında Alaybeyli (Alayinli) Köy ilkokulunda görev yaptı. 1983-1984 öğretim yılından sonra Ekinciler (Zek) Köyü’nde görev yaptı. 

1994 yılında ilköğretim müfettişi olarak Kayseri Milli Eğitim Müdürlüğünde göreve başlayan merhum Hayrettin Tokbay, 1997-2000 yılları arasında da Kayseri İl Milli Eğitim Müdürü olarak görev yaptı. Milli Eğitim Müdürü iken ilimizin tüm eğitim sorunlarını en iyi şekilde çözmeye gayret ederek il genelinde iyi bir eğitimci ve idareci olmayı, öğretmensiz köy okulu bırakmamıştır. 

Tokbay, Milli eğitim müdürü iken, öğrencilerine yaptığı seslenişte, gelecek Türkiye’sinin öğrencilerinin nasıl olması gerektiğini özellikle vurgulamıştır. İyi bir eğitimcinin yapması gerektiği bir şekilde, öğrencilere yaptığı bu seslenişi şu şekildedir. “Unutulmamalıdır ki; ülkeler fedakâr, çalışkan ve üretken insanların omuzlarında yükselecektir. Gençlerimizin bu meziyetlerle ve bilimin rehberliği ile çağdaş Türkiye’ye sahip çıkmaları, bu şekilde atalarının da ruhunu şâd etmeleri bir görev ve milletimizin devamlılığı açısından da zarurettir. Türk genci, bu noktada ihtiyaç duyduğu kudreti nerede arayacağını ve bulacağını elbette bilmektedir.” 

Hayrettin Tokbay Milli Eğitim Müdürlüğü görevinden ayrıldıktan sonra bir süre daha Milli Eğitim Müfettişliği görevini yürüttü ve 2005 yılında emekli olarak görevinden ayrıldı. 
Münire Tokbay ile evli olan Tokbay, Atatürkçü Düşünce Derneği Temsilciliği görevini yürütmüş, CHP İl Sekreterliği görevinde bulunmuştur.  18 Kasım 2013 yılında yakalanmış olduğu akciğer kanserinden dolayı tedavi görürken vefat etmiştir.

1999 yılında Gölcük depreminde yaşanan üzücü olaydan etkilenen Hayrettin Tokbay, deprem felaketi sonucu anne ve babalarını kaybeden 1 ve 3 yaşlarındaki Burçin ve Büşra’yı evlatlık edindi. Tokbay’ın şuan 18 yaşında olan Burçin ve 15 yaşında olan Büşra’dan başka çocukları bulunmamaktadır.

 Hasan Yüksel  

Hiç yorum yok: